KEVÄÄN 2022 opetusryhmät

 

Ilmoittautuminen kevätkauden 2022 ryhmiin on auki!

Vanhojen harrastajiemme paikka pysyy automaattisesti samassa ryhmässä kuin syyskaudella. Seuraa sähköpostilla saamiasi ohjeita!

Kevätkauden tiedot:

  • Kevätkausi 2022 alkaa viikolla 1 (3.1) ja päättyy viikolla 21 (29.5).
  • Talvilomalla (21.2.-27.2) ei ole harjoituksia. Arkipyhinä ei ole harjoituksia, vaan ne korvataan kyseisten päivien ryhmille erikseen.
  • Mikäli haluat osallistua toimintaan kuukausimaksulla, valitsethan tämän vaihtoehdon ilmoittautumisen yhteydessä.
  • Harjoitukset järjestetään Lauttasaaren salilla (Itälahdenkatu 22 a)
  • Tuntien sisällöstä voit lukea lisää täältä ja epäselvissä tilanteissa olla yhteydessä toimistoon:

 

Alta löydät kevään lukujärjestyksen ja lisätietoa eri ikäryhmien tunneista.

Taaperot (3-4v.) ja naperot (5-6v.)
3-6-vuotiaiden tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia liikuntataitoja parkour ympäristössä. Oppilaat tutustuvat erilaisiin perusliikemalleihin kuten kiipeämiseen, hyppäämiseen ja pyörimiseen. Harjoittelu on leikinomaista ja oppilaita kannustavaa. Tunneilla tehdään alkulämmittelyleikki ja kehonhallintaa harjoittavia liikkeitä. Ennakkotaitoja ei tarvita.

Perheet (aikuinen ja 4-6v. lapsi)
Perheryhmät on tarkoitettu 4-6-vuotiaille lapsille ja heidän vanhemmilleen. Ryhmässä vanhempi ja lapsi pääsevät liikkumaan, leikkimään ja pitämään hauskaa yhdessä. Samalla lapsille opetetaan liikkumisen perustaitoja ja vanhemmat pääsevät kuntoilemaan makunsa mukaan. Harjoitukset koostuvat leikinomaisista alkulämmittelyistä ja esteradoista, joita lapset tekevät yhdessä vanhempiensa kanssa.  Hintaan sisältyy yksi aikuinen ja yksi lapsi. 

Lapset (7-12v.)

Lasten ryhmät on tarkoitettu 7-12 -vuotiaille, ja ne jakautuvat kahteen ikäryhmään: 7-9 -vuotiaat sekä 9-12 -vuotiaat. Lasten ryhmät keskittyvät omien fyysisten mahdollisuuksien löytämiseen sekä lajien perustekniikoiden opetteluun mm. leikkien ja pelien avulla. Harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan jokaiselle oppilaalle sopivaksi.

Akrobatiatunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia akrobatialiikkeitä, kuten erilaisia kärrynpyöriä, käsinseisonta-asentoja ja kuperkeikkoja.

Parkourtunneilla harjoitellaan parkourin perustekniikoita ja liikkumistapoja, sekä tehdään erilaisia ratoja ja haasteita.

Nuoret (12-15v.)

Nuorten parkourryhmät on tarkoitettu 12-15 -vuotiaille. Nuorten ryhmät keskittyvät parkourin perustekniikoihin ja turvallisen ja vastuullisen harastamisen opetteluun. Edistyneempiä tekniikoita ja lihaskuntoharjoituksia tehdään kunkin ryhmän tason mukaan. Ryhmissä opitaan myös liikkumisen luovuutta ja kannustetaan oman liikkumistavan kehittämiseen.

Aikuiset (yli 15v.)

Parkour
Ryhmässä opetellaan parkourin perustaitoja, mutta myös edistyneempiä tekniikoita harjoitellaan jokaisen oman tason mukaan. Ryhmässä tulevat tutuksi niin parkourin luova liikkuminen, itsensä haastaminen sekä leikinomainen lähestymistapa harjoitteluun. Lisäksi tutustutaan parkouria tukevien ominaisuuksien harjoitteluun.

Akrobatia
Aikuisten akrobatiatunneilla tehdään monenlaisia lattia-akrobatian perusliikkeitä, kuten erilaiset voltteja ja kärrynpyöriä, käsinseisontaa unohtamatta. Näiden lisäksi keskitytään nopeusvoima- ja liikkuvuusharjoituksiin, joiden avulla voltit lähtevät korkeammalle, renkailla voimistelu onnistuu ja jalka nousee.

Käsinseisonta
Käsinseisontatunnilla tehdään erilaisia harjoituksia, jotka parantavat käsinseisontaan nousuja, käsinseisonta-asentoa, kestävyyttä ja tasapainoilua. Harjoittelemme erikseen myös turvallista poistumista ja kaatumista käsinseisonnasta. Tunnilla tehdään alkulämmittely ja käsinseisontaa edistäviä liikkuvuus- ja voimaharjoituksia. Ennakkotaitona kurssille tultaessa on ainoastaan oman vartalon painon kannattelu käsien varassa (esim. etunojapunnerrus).

Freerun
Freerun-tunneilla yhdistellään monipuolisesti erilaisia parkourin ja akrobatian perustekniikoita ja liikkumistapoja hyödyntäen erilaisia esteitä, palikoita ja patjoja. Harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely sekä lajia tukevia voima- ja liikkuvuusharjoituksia.

Ominaisuusharjoittelu (liikkuvuus- ja voimaharjoittelutunnit)
Liikkuvuus ja voima ovat tärkeitä arjessa sekä lajissa kuin lajissa. Liikkuvuustunnilla käydään läpi harjoitteita eri kehonosien notkistamiseksi ja voimaharjoittelutunnilla kehon monipuoliseksi vahvistamiseksi. Saat vinkkejä myös tavoitteellisen harjoittelun tueksi. Sopii kaikentasoisille liikkujille.