SYKSYN 2021 opetusryhmät

 

 

Klikkaa painikkeista alta ja ilmoittaudu ryhmiin. Alempaa sivulta löytyy myös lukujärjestys ja lisää tietoa ryhmien opetussisällöistä.

Syyskauden 2021 tiedot:

Kausi alkaa vk 31 (2.8.) – Syysloma viikolla 42 (18.-24.10), pyhäinpäivänä 6.11. sekä itsenäisyyspäivänä 6.12. ei ole harjoituksia
– Kausi päättyy  19.12.
– Kausi sisältää 19 harjoittelukertaa

Lue lisää ja ilmoittaudu lasten leireille ja aikuisten tiiviskursseille:

Alta löydät syksyn lukujärjestyksen ja lisää tietoa ryhmistä

Taaperot (3-4v.) ja naperot (5-6v.)
3-6-vuotiaiden tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia liikuntataitoja parkour ympäristössä. Oppilaat tutustuvat erilaisiin perusliikemalleihin kuten kiipeämiseen, hyppäämiseen ja pyörimiseen. Harjoittelu on leikinomaista ja oppilaita kannustavaa. Tunneilla tehdään aina alkulämmittelyleikki ja kehonhallintaa harjoittavia liikkeitä. Ennakkotaitoja ei tarvita.

[
Perheet (aikuinen ja 4-6v. lapsi)
Perheryhmät on tarkoitettu 4-6-vuotiaille lapsille ja heidän vanhemmilleen. Ryhmässä vanhempi ja lapsi pääsevät liikkumaan, leikkimään ja pitämään hauskaa yhdessä. Samalla lapsille opetetaan liikkumisen perustaitoja ja vanhemmat pääsevät kuntoilemaan makunsa mukaan. Harjoitukset koostuvat leikinomaisista alkulämmittelyistä ja esteradoista, joita lapset tekevät yhdessä vanhempiensa kanssa.  Hintaan sisältyy yksi aikuinen ja yksi lapsi. 

Lapset (7-12v.)
Lasten ryhmät on tarkoitettu 7-12 -vuotiaille, ja ne jakautuvat kahteen ikäryhmään: 7-9 -vuotiaat sekä 9-12 -vuotiaat. Lasten ryhmät keskittyvät omien fyysisten mahdollisuuksien löytämiseen sekä lajien perustekniikoiden opetteluun mm. leikkien ja pelien avulla. Harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan jokaiselle oppilaalle sopivaksi.

Akrobatiatunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia akrobatialiikkeitä, kuten erilaisia kärrynpyöriä, käsinseisonta-asentoja ja kuperkeikkoja. Lasten tunneilla tutustutaan lattia-akrobatian lisäks myös muihin sirkuslajeihin.

Parkour-tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia parkourin perustekniikoita ja liikkumistapoja, sekä tehdään erilaisia ratoja ja haasteita.

Nuoret (12-15v.)
Nuorten parkour-ryhmät on tarkoitettu 12-15 -vuotiaille. Nuorten ryhmät keskittyvät parkourin perustekniikoihin ja turvallisen ja vastuullisen harastamisen opetteluun. Edistyneempiä tekniikoita ja lihaskuntoharjoituksia tehdään kunkin ryhmän tason mukaan. Ryhmissä opitaan myös liikkumisen luovuutta ja kannustetaan oman liikkumistavan kehittämiseen.

Aikuiset (yli 15v.)

Parkour

Ryhmässä opetellaan parkourin perustaitoja, mutta myös edistyneempiä tekniikoita harjoitellaan jokaisen oman tason mukaan. Ryhmässä tulevat tutuksi niin parkourin luova liikkuminen, itsensä haastaminen sekä leikinomainen lähestymistapa harjoitteluun. Lisäksi tutustutaan parkouria tukevien ominaisuuksien harjoitteluun.

Akrobatia

Aikuisten akrobatiatunneilla tehdään monenlaisia lattia-akrobatian perusliikkeitä, kuten erilaiset voltteja ja kärrynpyöriä, käsinseisontaa unohtamatta. Näiden lisäksi keskitytään nopeusvoima- ja liikkuvuusharjoituksiin, joiden avulla voltit lähtevät korkeammalle, renkailla voimistelu onnistuu ja jalka nousee.

Pariakrobatia

Pariakrobatiaunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia parin tai ryhmän kanssa tehtäviä nostoja, tasapainoliikkeitä ja akrobaattisia temppuja. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Tunnille voi tulla yksin tai parin kanssa, ellei ryhmäkohtaisessa kuvauksessa toisin tarkenneta.

Käsinseisonta

Käsinseisontatunnilla tehdään erilaisia harjoituksia, jotka parantavat käsinseisontaan nousuja, käsinseisonta-asentoa, kestävyyttä ja tasapainoilua. Harjoittelemme erikseen myös turvallista poistumista ja kaatumista käsinseisonnasta. Tunnilla tehdään alkulämmittely ja käsinseisontaa edistäviä liikkuvuus- ja voimaharjoituksia. Ennakkotaitona kurssille tultaessa on ainoastaan oman vartalon painon kannattelu käsien varassa (esim. etunojapunnerrus).

Freerunning

Freerunning-tunneilla yhdistellään monipuolisesti erilaisia parkourin ja akrobatian perustekniikoita ja liikkumistapoja hyödyntäen erilaisia esteitä, palikoita ja patjoja. Harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely sekä lajia tukevia voima- ja liikkuvuusharjoituksia.

Ominaisuusharjoittelu (liikkuvuus- ja voimaharjoittelutunnit)

Liikkuvuus ja voima ovat tärkeitä arjessa sekä lajissa kuin lajissa. Liikkuvuustunnilla käydään läpi harjoitteita eri kehonosien notkistamiseksi ja voimaharjoittelutunnilla kehon monipuoliseksi vahvistamiseksi. Saat vinkkejä myös tavoitteellisen harjoittelun tueksi. Sopii kaikentasoisille liikkujille.