fbpx

Joululomalle tekemistä!

Hei vaan ja hyvää joulua ja parempaa uuttaa vuotta. Me joudumme koronatilanteen vuoksi pitämään ovemme kiinni loppuvuoden, mutta se ei tarkoita että teidän tarvitsee vain lojua kotona ja tylsistyä. Ei!

Sillä tässä on teille tekemistä ja ideoita mitä siinä joulujen ja uusien vuosien ympärillä ja välissä voisi tehdä. Temppuilua, voimailua, liikkuvuustreeniä ja jongleerausta, sisällä ja ulkona.

Tässä alussa on mitä kaikkea vois tehdä ja tuolla sivun lopussa on sitten miten ne voisi aikatauluttaa joululoman ylitse.

 

Terkuin: Hattu ja muu videoilla esiintyvä väki

 

ULKOTEKEMISTÄÄÄ!!

Opettele KAIKKI YLITYKSET! – All the vaultses you’ll never need!

Jos tämän videon kaikki ylitykset eivät ole vielä tuttuja, niin nyt kuule: etsi joku hyvä muurin- tai tangonpätkä, tiiraa videoo, muista käyttää Youtuben videon hidastustoimintoa ja anna mennä!

Esim Aalto Alvarin etuovien muurit on aivan huippuja ylitysten harjoitteluun. Ja siitä vierestä löytyy tankoakin, niin pääsee heti kokeilee erilaisilla esteillä.

Jos kaikki ylitykset on jo hallussa, niin tehtävänä olisi tehdä vähintään kolmen ylityksen sarjoja, niin että kaikki videolla näytetyt ylitykset ovat jossain muodossa näissä sarjoissa. Ja sitten tehdä näistä sarjoista sulavia eli smuutteja.

(Videolla: Mikko ”Hattu” Kervinen)

Voimatreeni muurilla

Ylitystreenien jälkeen voit rykästä Sannin muuritreenin.

Videon liikkeet ja toistomäärät löytyy videon lopussa.

(Videolla: Sanni Vesterinen)

Kävelijät ja lenkkeilijät!

Virikkeitä kävelylenkille! Kohota kuntoa! Saa Suomen betoninharmaa miljöö puhkeamaan väreihin! Riemastuta ohikulkijoita, hämmennä läheisiä! Videolla on esitelty yksi mahdollisuus miten tehdä tämä, mutta idea on simppeli:

Lähde kävely- tai hölkkälenkille. Määritä itsellesi paikkoja joita etsit, joissa teet erinäisiä tehtäviä. Esim: kun näet puun jossa voi roikkua, siinä pitää käydä roikkumassa. Kun paikka löytyy, tee tehtävä!

Kovempaa kuntoilua!

Vanhaa kunnon rappustreeniä! Muuritreeni on liukkaalla melko hankalaa, niin en katso pahalla, jos sen jättää pois. Kävin juuri (17.12.2020) tsekkaamassa Ylistön rappuset ja ovat ihan käyttökunnossa!

SISÄHÄRÖILYÄÄ!!

Väärinkäytä huonekaluja!

Jos ihan lattia-akrobatiameinikiä on ikävä, niin seuratkaa Henriä.

Ja jos haluat vetää käsinseisontaa, niin täältä löytyy Mikko Rinnevuoren kaikki kässäriopit Youtube-listana LINKKI.

(Videolla: Henri ”Henro” Rahikainen)

Hatun huonekaluakrobatia

Noiden ylläolevien kylkeen voitte kikkailla sohvillanne lisää.

Tässä on inspistä. Soveltakaa nojatuoleihin.

Tai opettele Sannin lattia-seinä-flow-sarja.

 

Liikkuvuus liikkuvammaksi!

Pannukakkuja pannukakkuja! Mun lemppariliikkuvuusjuttu on pannukakut, eli haarataitto. Tässä on sellanen 40min ”tee mukana” -tyylinen haarataittotreeni, jossa mulla on myös tee mukana, soslol.

 

Selän liikkuvuustreeni

Selän liikkuvuusasiat puolestaan ei oo mun lemppareita. Ja se näkyy. Älkää tehkö samaa virhettä kuin minä vaan liikuttakaa selkäänne.

(Videolla: Minja Kuitunen)

Hikoile, ähise ja puhki!

Ja sit kuulkaas, jos on ikävä hikoilumeininkiä nii Pertun kuntopiirit löytyy kaikki tästä.

(Videolla: Hämähäkki-Perttu)

TREENIAIKATAULUEHDOTUKSIA

Tässä teille ehdotus joululoman treeniaikataulusta:

Temppuilua ja yleistä kivaa!

21.-23.12. ekat treenit | Lattia-akroa sisällä
26.-27.12. toiset treenit | Ulkohäröilyä
28.-30.12. kolmannet treenit | Liikkuvuus tai voimatreeni
2.-3.1. neljännet treenit | Käsinseisontaa ja lattia-akroa, jatka mitä teit ekoissa treeneissä ja lisää uusia juttuja

Jongleeraus

Jos haluat oppia jongleeraamaan, niin tee sitä joka päivä vähän. Pyhäpäivinä ja aattoina voit pitää aivoille lepopäivät.

Liikkuvuus

Jos liikkuvuushommat kiinnostaa, niin tee heti loman alkuun molemmat liikkuvuustreenit, valitse sieltä parhaat palat. Muutama hyvä lämmittelevä liike ja sit itse liikkuvuusliikkeitä. Tee näitä harjoitteita 2-3 kertaa viikossa.

Esim. 20. ja 21.12. tee pannukakku ja selän liikkuvuustreenit ja kirjaa parhailta tuntuvat ylös. Lisää omia lemppareita jos löytyy.
Tee treenisi 26.12., 29.12. ja 2.1. tai vähän intensiivisempänä 23., 26., 28., 30.12. ja 3.1.