Tuntikuvaukset

Tutustu tuntitarjontaan ja ilmoittaudu mukaan!

Toimitilamme sijaitsee Espoossa Kerassa erinomaisten kulkuyhteyksien päässä osoitteessa Kutojantie 12.

Keran sali avattiin vuonna 2020 ja vanhan teollisuuskiinteistön tiloihin valmistui uusi 200 neliön luovan liikunnan keskus. Korkeutta treenitiloilla on yli 7,5 metriä. Salilla on parikymmnetä ryhmää kaikenikäisille harrastajille. Yksi ryhmä mahtuu harjoittelemaan yhtä aikaa. Harjoittelutiloja on permanto ja parkour alue sekä niiden lisäksi voimailu-/oheisharjoittelualue. Parkourin lisäksi Keran salissa pääsee harrastamaan eri sirkuslajeja ja muita luovan liikunnan lajeja, pariakrobatiaa, ilma-akrobatiaa, akrojoogaa sekä voltti- ja käsinseisontaharjoittelua.

Lapsi + vanhempi

Lapsi-vanhempi-tunnilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia liikuntataitoja parkour- ja sirkusympäristössä. Lapset tutustuvat yhteistyössä vanhemman kanssa erilaisiin perusliikemalleihin kuten kiipeämiseen, hyppäämiseen ja pyörimiseen. Harjoittelu on leikinomaista ja oppilaita kannustavaa. Tunneilla tehdään aina alkulämmittelyleikki ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Ennakkotaitoja ei tarvita.

Mikäli haluat osallistua perheryhmään useamman kuin yhden lapsen kanssa, otathan yhteyttä toimistoon: espoo@parkourakatemia.fi

 

Ilmoittaudu mukaan!
Taaperot (3-4 v.) ja naperot (5-6 v.)

Taapero- ja naperotunnilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia liikuntataitoja parkour- ja sirkusympäristössä. Oppilaat tutustuvat erilaisiin perusliikemalleihin kuten kiipeämiseen, hyppäämiseen ja pyörimiseen. Harjoittelu on leikinomaista ja oppilaita kannustavaa. Tunneilla tehdään aina alkulämmittelyleikki ja kehonhallintaa harjoittavia liikkeitä. Ennakkotaitoja ei tarvita.

 

Ilmoittaudu mukaan!
Parkour (lasten-, nuorten- ja aikuisten ryhmiä)

Parkour-tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia parkourin perustekniikoita ja liikkumistapoja vaihtelevissa ympäristöissä. Harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Ennakkotaitoja ei tarvita.

 

Ilmoittaudu mukaan!
Sirkus (lasten ja nuorten ryhmiä)

Sirkus- ja akrobatiatunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia akrobatialiikkeitä ja sirkustaitoja, kuten erilaisia kärrynpyöriä, käsinseisonta-asentoja ja kuperkeikkoja. Harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Ennakkotaitoja ei tarvita.

 

Ilmoittaudu mukaan!
Sirkusakrobatia (aikuisten ryhmiä)

Sirkusakrobatia tunneilla käydään läpi käsilläseisonnan ja lattia-, ilma, sekä pariakrobatian perusliikkeitä. Viikkotuntien vaikeustaso ja painotus selviää loppukaudesta kun kaikki lajit on käyty läpi ja harjoittelijoiden mielipiteitä kuunneltu. Monipuolinen viikkotunti sopii vasta-alkajasta jo mielestään vähän kokeneemmallekin. Viikkotunti on erinomainen perustreeni akrobatiaan ja toimii hyvin lämmittelynä vaikka torstai-illan pariakrobaateille!

 

Ilmoittaudu mukaan!
Pariakrobatian perustason ryhmä (nuorten ja aikuisten ryhmiä)

Pariakrobatian perustason tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia parin tai ryhmän kanssa tehtäviä nostoja, tasapainoliikkeitä ja akrobaattisia temppuja. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Perustason ryhmään ryhmään ovat tervetulleita kaikki taitotasosta riippumatta. Lajin opettelu aloitetaan tarvittaessa perusteista. Tunneille tulijoilla olisi hyvä olla jotain kokemusta perustason lattia-akrobatiasta, akrojoogasta tai vastaavasta kehonhallintaa vaativasta lajista tai sitä kannattaa hankkia pariakrobatian tueksi vaikka Isan Sirkusakrobatia tunnilta.

 

Ilmoittaudu mukaan!
Pariakrobatian keskitaso (nuorten ja aikuisten ryhmiä)

Pariakrobatian keskitason tunneilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia parin tai ryhmän kanssa tehtäviä nostoja, tasapainoliikkeitä ja akrobaattisia temppuja. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Tunneille tulijoilla olisi hyvä olla vähintään vuoden kokemus pariakrobatiasta tai vastaavasta lajista. Lisäksi harteillaseisonnan (two man high)  tulisi olla tuttu ja pystyt pysymään 30s käsinseisonnassa seinää vasten.

 

 

Pariakrobatian edistyneiden ryhmä (nuorten ja aikuisten ryhmiä)

Pariakrobatian jatkotunnilla harjoitellaan monipuolisesti erilaisia parin kanssa tehtäviä nostoja, tasapainoliikkeitä ja akrobaattisia temppuja. Yhä useampia temppuja harjoitellaan myös korkealla basen seistessä. Painopiste tunneilla on tempoissa, heitoissa ja icarianissa, jossa keskitytään kierteisiin ja volttien harjoittelemiseen. Tunneilla tehdään aina alkulämmittely sekä voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Myös ryhmän toiveet ja tavoitteet huomioidaan kauden aikana.

Jatkotunnille tulijoilla kannattaa olla vahva lajitausta joko pariakrobatiasta tai akrojoogasta sekä tyypillisimmät lattia-akrobatiataidot hallussa. Osaat kärrynpyörän, käsinseisonnan (pienellä tuella) ja kuperkeikat ovat helppoja. Basen kanssa matala h2h sujuu 5 sekuntia, harteillaseisonta ja jotkin nostot kuten korkea lentokone (high bird) ovat tuttuja. Suosittelemme ilmoittautumaan parin kanssa vaikka välillä tunneilla pareja vaihdellaankin.

 

Ilmoittaudu mukaan!
UUTUUS: Ryhmäakrobatia (nuorten ja aikuisten ryhmiä)

Ryhmäakrobatia tunneilla syvennytään erilaisiin ryhmäakrobatia-tekniikoihin; banquine, erilaiset 3:n tolpan variaatiot, floor korean- swingit, hand to hand passit ja näiden yhdistelmät. Näille tunneille et tarvitse omaa paria, sillä työskentelemme ryhmänä. Banquine- heittoparit muodostetaan tuntien kuluessa.

Opettajina toimivat Anselmi Kaisanlahti ja Ada Forsberg. He ovat kiertäneet ympäri maailmaa Arctic Ensemble-ryhmän riveissä, lajeina mm. Korealainen kehto ja Banquine. Ryhmälajien lisäksi heillä on laajaa osaamista pariakrobatiassa.

Tunneilla tehdään aina alkulämmittely ja voima- ja liikkuvuusharjoituksia. Edistyneiden tunnille tulijoilla pitää olla vahva lajitausta joko pariakrobatiasta tai akrojoogasta sekä tyypillisimmät lattia-akrobatiataidot hallussa. Osaat kärrynpyörän, käsinseisonnan (pienellä tuella) ja kuperkeikat ovat helppoja. Matala H2H sujuu 5 sekuntia, harteilla seisonta ja nostot kuten korkea lentokone (high bird) ovat tuttuja.

Ilmoittaudu mukaan!
Käsinseisonta (nuorten ja aikuisten ryhmiä)

Käsinseisontatunnilla tehdään erilaisia harjoituksia, jotka parantavat käsinseisontaan nousuja, käsinseisonta-asentoa, kestävyyttä ja tasapainoilua. Harjoittelemme erikseen myös turvallista poistumista ja kaatumista käsinseisonnasta. Tunnilla tehdään alkulämmittely ja käsinseisontaa edistäviä liikkuvuus- ja voimaharjoituksia, työskennellään pareittain ja käytetään apuvälineitä. Kurssilla on avoin taso ja harjoituksia helpotetaan tai vaikeutetaan tarpeen mukaan. Ennakkotaitona kurssille tultaessa on ainoastaan oman vartalon painon kannattelu käsien varassa (esim. etunojapunnerrus).

Klikkaa alla oleva lukujärjestys isompaan kuvaan uudelle välilehdelle!

Espoon kevät 2021 - Klikkaa suurempaan kuvaan!